Nyårsafton

 
 
Jag önskar er ett gott nytt år!
Mina nyårslöften 2013 är nu nerskrivet i min kära (och tyvärr ganska oanvända) dagbok, som är följande:
 
1. Sluta bita på naglarna (en gång för alla)
2. Ta bättre hand om mig själv
3. Ha bra sällskap (enbart)
4. Vara mer hälsosam,
samtidigt mindre för att lura bort min matfobi
5. Vara en socialare vän,
ringa oftare till dem som jag tycker om
6. Tänka efter innan jag säger något onödigt
7. Utvecklas
8. Skaffa sommarjobb
9. Minska mina turer till läkaren
10. Måla och tapetsera mina väggar i mitt rum,
måla mitt skrivbord och köpa mer secondhand-fynd att inreda med
 
För en gångs skull hoppas jag uppfylla dessa löften, det skulle både jag och min omgivning förhoppningsvis må bra av. Något som jag också vill ta med men ändå inte kommer att ha som nyårslöfte är att upptäcka den musik som förmedlas av ett afrikanskt instrument som far tog med sig från utlandet en gång i tiden. Det låter som alla världens regnskogar med porlande vattenfall finns inklämda i det stora röret med Hippie-färger på toppen. Dessa regnskogar står nu i mitt rum och jag är lite förväntansfull över om den kommer att växa sig stor någon dag. Ska jag gödsla den? Eller är det som med alla andra växter - borde jag sjunga, nynna och prata med den? Mitt långa rör med regnskogar från öst och väst, norr och söder vill den att jag skall sjunga..? Vill den höra folk skratta? Höra nyårsfyrverkerier spraka? Det gjorde den i alla fall ikväll. Min egen regnskog och tio nyårslöften, vi skall glädja och uppmuntra varandra...
Känner jag mig totalt ensam? Nämen, det var inte ett dugg meningen att denna text skulle bli såhär djup och kladdig! Hur bar jag mig åt för att få med nyår, smällar och champagne i samma inlägg som rinnande vatten och djupa regnskogar? Ibland vet jag inte själv...
 
11. Inte blanda ihop saker och ting
 
Kramar /J
 

Kommentarer
Postat av: sophia örtengren

bra löften! nu hoppas man på att 2013 blir grymt!

2013-01-01 @ 14:51:06
URL: http://sophiaellen.blogg.se
Postat av: miriam

det hoppas jag också. 2013 blir nog bra.

fina löften! hoppas hoppas att allt blir bra!!

2013-01-02 @ 20:29:18
URL: http://skarinmiriam.bloggplatsen.se
Postat av: Matilda

Kan du inte berätta om din mat-fobi? Hur det är att ha det? <3

Svar: Sv: Helt ärligt så förstår jag inte riktigt vad du menade, tyvärr... Matfobi är för mig det jag även kallar "ätstörning". Menar du hur det känns att ha ätstörningar?
God fortsättning!
Johanna

2013-01-02 @ 21:03:39
URL: http://matildalundh.blogg.se
Postat av: Becka [fotoblogg]

sv: Åh, så otroligt synd. Hade det varit idag som du kunnat skicka bilden så hade du kunnat vara med, men imorgon är det tyvärr försent, det är imorgon på morgonen som vinnaren presenteras, så jag väljer ut vinnaren ikväll. :/

2013-01-03 @ 10:52:25
URL: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu
Postat av: Thea

Bra löften! Jag borde också försöka sluta bita på naglarna..igen...haha...

Jag struntade dock i löften i år, precis som i fjol, och gjorde en liten "to do"-lista istället :) Fast den publiceras först imorgon haha.. :)

Lycka till med dina löften iallafall! :)

Svar: Sv: Jag tackar och bugar för dina peppande ord, tack. Jag skall verkligen försöka låta bli mina stackars naglar framöver. Jag har haft rött nagellack ända sedan dagen innan nyår och hittills funkar det bra, är bara lite nervös över tanken att jag inte kan ha nagellack för alltid. Hur går det själv med nagelbitandet? Jag tycker att det väldigt moget och smart att inte ha några nyårlöften egentligen, jag bryter i alla fall de flesta innan några veckor har passerat på det nya året. Så det så. Jag får väl ta efter dina smarta tips och göra en "to do"-lista nästa år. Vad kan man skriva där? Alternativ?
Johanna

2013-01-04 @ 21:59:02
URL: http://kaffeochthea.blogg.se/

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback