Porslinspolitik

 
 
 
Ostindia. Porslin. Frost utanför fönstret. Bilder från igår på minneskort. Februari-känslan som kryper i nackskinnet.
 
Idag lägger jag upp bilder från en av alla Ostindia som ingår i mammas "samling" (det måste få kallas samling för - även om hon gör det omedvetet - så har vi troligen rekord i porslin i det märket. Dock kan jag inte förbrå henne, Ostindia är otroligt vackert. Vi har karaffer, tallrikar, kaffekoppar, tekoppar, värmeunderlägg i porslin... Allt i samma underbara mönster.
 
Igår argengerade jag en helddags-fotografering i skogen. En nära vän till mig var modell (ursnygg) och offrade allt för att stå utomhus i kylan i bara en tunn klänning. Allt för mitt fotoprojekt i skolan.
Från början var det meningen att uppgiften skulle tecknas, men som den jag-vill-ha-bra-betyg-och-visa-att-jag-anstränger-mig-till-döds-eleven som jag är gjorde jag såklart både och. Såklart.
I alla fall, min kära vän hjälpte mig att lyckas med bilderna då hon var helt fantastisk och visste precis hur hon skulle agera framför kameran. Vi stod på antika och ostadiga broar, mötte igenkännande grannar (som blev småsura på mig för att min modell hade så lite kläder på sig...) och jag fotograferade från alla vinklar och håll, exprimenterade med bländaren och vi diskuterade barndomsminnen.
 
Bilderna kommer förhoppningsvis upp på bloggen innan onsdag.
Kramar /J

Kommentarer

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback