Vårens första dag

 

Grönskan, den tropiska värmen, dessa glada leenden, doften av jord, fågelkvitter, vackra morgonar... Vad vi har längtat!

 

Ärlig, som jag skall vara, måste jag ta och erkänna att detta är första dagen år 2013 då jag inte fryser varken inne eller ute. Senast för två veckor sedan spatserade jag omkring i min vinterjacka i dun, bar vantar inomhus och sov med raggsockor. Idag kändes det ganska avlägset. Eller vad tycker ni?

 

Japp, jag har varit ganska frånvarande under... ett tag. Min blogg har lidit av brist på uppdateringar (av text, inspiration och inte minst av fotografier). Men hur mycket jag än älskar våren, så kan jag inte se genom fingrarna och säga att det är en lugn, harmonisk och stabil årstid. För det är det inte. Våren är den mest jäktande årstiden. Tänk bara; vintergarderoben byts ut mot sommargarderoben, hårda tag i trädgården, föreläsningar och kurser står bakom dörren, man byter stil och ändrar inredningen, kärleken blommar och, sist men inte minst, lärarna klämmer in alla stora prov de sista veckorna. Puh, det är ett mirakel att man inte går i tusen bitar (som dalar ner och lägger sig på den varma jorden och spricker av nervositet och osäkerhet)!

Så, för att komma till saken, jag har haft fullt upp. Och inspirationsbrist - att tillägga på sitt hörn.

 

Min fotoutställning som ägde rum för två veckor sedan gick hyfsat bra och under två dagar fick jag sålt fyra av sex stycken tavlor. Tusen tack för alla fina kommentarer, jag badade i lycka den helgen! Ett mer detaljerat inlägg väntas framöver.

 
Okej, nu har jag meddelat med exakt 260 ord här ovanför att jag fortfarande lever. Även om jag vill blogga, så har jag inte så generöst med tid att lägga på bloggen (just nu). Jag hoppas att ni har överseende med det och fortsätter kika in här då och då. Kanske gör jag några små ändringar här och där, kanske uppdaterar och uppgraderar?
 
 På återseende!
 /J

Kommentarer
Postat av: Malin Aurora

Åh så fint<3

2013-05-19 @ 13:23:56
URL: http://vildblommor.blogg.se/

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback