Ingen fjäril kan flyga genom snöstormar

 
När jag var yngre var jag totalt förälskad i fjärilar. Rättare sagt; jag var totalt förälskad i att fotografera fjärilar.
 Jag försöker minnas hur jag sprang omkring i mina förstora träskor på landet, gräset var vildvuxet och kameran satt i ett järngrepp mellan min högra och vänstra hand. Åh, vilka färger man kan upptäcka genom att få en närbild av en fjäril. Jämfört med en fjärils vingar bleknar världen.
 Nuförtiden ser man inte fjärilar i Sverige. Det är (tyvärr) fortfarande vinter, jag sitter inne i en lektionssal och inväntar vidare instruktioner och ordet Snö är klistrat på fönsterrutan.
  Jag skriver längst ner i mitt anteckningsblock: 'Butterflies can't fly through blizzards '.
 
(Bilden är tagen från när jag var åtta år, så ursäkta mig för den urdåliga skärpan.)
 

Kommentarer
Postat av: A L V A

jättefina bilder <3

2013-03-26 @ 17:28:22
URL: http://www.alvaunicorn.blogg.se

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback